لندن: یک مخترع انگلیسی قصد دارد نام خود را در کتاب رکوردهای گینس برای ساخت سریع‌ترین مبلمان جهان ثبت کند

guinness book of world

پری واتکینز،چندی پیش توانست با کار گذاشتن یک موتور ویژه در زیر یک میز ناهار خوری در پیست اتومبیلرانی به‌سرعت بیش از 209‌کیلومتر در ساعت برسد. گفته می‌شودسرعت متوسط این میز که روی آن وسایل غذاخوری هم نصب شده بود به‌طور متوسط بیش از 181‌کیلومتر در ساعت بوده است.

پیش از این رکورد سرعت مبلمان خانه در اختیار نیمکتی بود که در سال 2007 ‌با سرعت 148‌کیلومتر در ساعت حرکت کرده بود! آقای واتکینز پیش از این کوچک‌ترین خودروی جهان را با الگو گرفتن از خودروی اسباب‌بازی پت پستچی ساخته بود. ساخت این میز سریع یکسال زمان برده است.

ثبت رکورد کوتاه قدترین مرد جهان

بوگوتا: نام یک مرد 24‌ساله کلمبیایی به‌عنوان کوتاه‌قدترین انسان زنده جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. از سن 2‌سالگی رشد جسمی ادوارد نینو هرناندز متوقف شده است و او اکنون فقط 70‌سانتی‌متر قد و 10‌کیلوگرم وزن دارد. رکورد کوتاه‌قدترین انسان جهان پیش از این در اختیار هی پینگ‌پینگ از چین با 74‌سانتی‌متر بود که در ماه مارس در گذشت.

مسئولان کتاب رکوردهای گینس به‌تازگی موفق شده‌اند با جست‌وجو در کشورهای گوناگون ادوارد نینو هرناندز را در کلمبیا کشف کنند. این مرد کلمبیایی می‌گوید زندگی شادی دارد چون احساس می‌کند آدمی منحصر به فرد است. با وجود این هرناندز از اینکه مردم با دیدنش مانند بچه‌ها او را از زمین بلند می‌کنند دل خوشی ندارد. این مرد 70 سانتی‌متر ی آرزو دارد به دور دنیا سفر کند.

حرکت آکروباتیک با صندلی چرخدار

لندن: یک پسر معلول انگلیسی پس از مدت‌ها تمرین‌سخت سرانجام توانست حرکت آکروباتیک ویژه خود را انجام دهد. آرون فاترینگهام که 18‌سال دارد توانست در پیست ویژه اسکیت با صندلی چرخدار خود به هوا بلند شود و پس از 2‌چرخش کامل راحت روی زمین فرود بیاید.

او نخستین فردی است که موفق به این کار می‌شود. آرون در سال 2006‌هم موفق شده بود که با صندلی‌چرخدار خود یک چرخ‌‌کامل در هوا بزند اما این حرکت جدید او نیاز به 4‌سال تمرین داشت. در طول تمرین‌های سخت برای این حرکت این پسر 18‌ساله دچار جراحت‌های شدیدی شده اما او می‌گوید این مسائل برای رسیدن به هدفش اهمیتی نداشته است. مادر 51‌ساله این پسر از تمرین‌های او دل خوشی ندارد و می‌ترسد این مسئله به حادثه ناگواری ختم شود.

کد خبر 115697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز